Batri Litiom 20V Ronix 8990 4
باتری لیتیوم یون 20 ولت 2 آمپر ساعت

باتری ‌های لیتیوم – یون یک خانواده از باتری‌ های قابل شارژ هستند که در آن ‌ها در زمان تخلیه، یون ‌های لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در هنگام شارژ شدن وارونه حرکت می ‌کنند. باتری ‌های لیتیوم – یون بالاترین چگالی انرژی را فراهم می ‌سازند که تقریباً دو برابر انرژی قابل دسترسی از باتری ‌های نیکل – کادمیم است. باتری ‌های لیتیوم – یون معمولاً برای تأمین نیروی لازم در دستگاه‌ های الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
تمامی محصولات سری ۸۹ رونیکس نیز از باتری ‌هایی با همین تکنولوژی برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می‌ کنند. یک باتری جمع و جور لیتیوم ۲۰ ولت، که مدت زمان عملکرد طولانی ‌تری نسبت به باتری ‌های استاندارد ۲۰ ولت ارائه می‌ دهد.

ظرفیت و ولتاژ دو المان مهم در هر باتری هستند. باتری ۸۹۹۰ رونیکس همانطور که اشاره شد ولتاژی برابر با ۲۰ ولت و ظرفیتی برابر با ۲ آمپر ساعت دارد. به این معنی که باتری مذکور در مدت یک ساعت، به صورت بی ‌وقفه مقدار ۲ آمپر جریان تولید می ‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌ های مهمی که باتری ۸۹۹۰ را از سایر محصولات هم رده خود متمایز می ‌کند، نداشتن اثر حافظه و عدم تخلیه شارژ در زمان استفاده نکردن از باتری است.

اثر حافظه که همچنین به نام ‌های مختلفی مانند: اثر باتری، اثر باتری تنبل یا حافظه باتری شناخته می ‌شود به پدیده‌ ای گفته می ‌شود که در باتری ‌های قابل شارژ نیکل-کادمیم و نیکل-هیدرید فلز رخ داده و باعث می ‌شود که این باتری‌ ها شارژ را کمتر در خود نگه دارند. اثر حافظه باتری بدین گونه رخ می ‌دهد که وقتی باتری ‌های نیکل-کادمیم را که کاملاً خالی نشده ‌است، شارژ می‌ کنیم یا وقتی که باتری کاملاً پر نشده ‌است و ما باتری را از شارژر جدا می ‌کنیم به تدریج این باتری ‌ها بیشترین ظرفیت خود را از دست می‌ دهند.

البته اثر حافظه مربوط به باتری ‌های لیتیوم – یون نمی ‌شود و می‌ توان این باتری ‌ها را قبل از اتمام شارژ، شارژ کرد یا قبل از شارژ کامل از شارژر جدا کرد. اما به خاطر داشته باشید که حفظ طول عمر مفید باتری ارتباطی مستقیم با نحوه نگهداری آن دارد. هر چه بیشتر از باتری خود مراقبت کنید و دستورالعمل‌ های نگهداری از باتری را رعایت کنید، باتری شما مدت زمان بیشتری به فعالیت ادامه خواهد داد.

بدنه باتری ۸۹۹۰ بسیار سبک و کم حجم بوده و در عین حال در برابر ضربه بسیار مقاوم است بنابراین جا به ‌جایی آن به آسانی انجام می‌ شود. بر سطح این بدنه چراغ LED نشانگر میزان شارژ باتری تعبیه شده و این محصول در بسته‌ بندی طراحی شده توسط رونیکس به کاربران ارائه می ‌شود.

 

تکنولوژی باتری :

باتری‌های لیتیوم – یون یک خانواده از باتری‌های قابل شارژ هستند که در آن‌ها در زمان تخلیه، یون‌های لیتیوم از الکترود منفی به سمت الکترود مثبت و در هنگام شارژ شدن وارونه حرکت می‌کنند. باتری‌های لیتیوم – یون بالاترین چگالی انرژی را فراهم می‌سازند که تقریباً دو برابر انرژی قابل دسترسی از باتری‌های نیکل – کادمیم است. باتری‌های لیتیوم – یون معمولاً برای تأمین نیروی لازم در دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تمامی محصولات سری ۸۹ رونیکس نیز از باتری‌هایی با همین تکنولوژی برای تامین انرژی موردنیاز خود استفاده می‌کنند. یک باتری جمع و جور لیتیوم ۲۰ ولت که مدت زمان عملکرد طولانی‌تری نسبت به باتری‌های استاندارد ۲۰ ولت ارائه می‌دهد.

 

ظرفیت و ولتاژ باتری :

ظرفیت و ولتاژ دو المان مهم در هر باتری هستند. باتری ۸۹۹۰ رونیکس همانطور که اشاره شد ولتاژی برابر با ۲۰ ولت و ظرفیتی برابر با ۲ آمپرساعت دارد. به این معنی که باتری مذکور در مدت یک ساعت، به صورت بی‌وقفه مقدار ۲ آمپر جریان تولید می‌کند.

 

اثر حافظه باتری :

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که باتری ۸۹۹۰ را از سایر محصولات هم رده خود متمایز می‌کند، نداشتن اثر حافظه و عدم تخلیه شارژ در زمان استفاده نکردن از باتری است.

اثر حافظه که همچنین به نام‌های مختلفی مانند: اثر باتری، اثر باتری تنبل یا حافظه باتری شناخته می‌شود به پدیده‌ای گفته می‌شود که در باتری‌های قابل شارژ نیکل – کادمیم و نیکل – هیدرید فلز رخ داده و باعث می‌شود که این باتری‌ها شارژ را کمتر در خود نگه دارند. اثر حافظه باتری بدین گونه رخ می‌دهد که وقتی باتری‌های نیکل – کادمیم را که کاملاً خالی نشده‌ است، شارژ می‌کنیم یا وقتی که باتری کاملاً پر نشده‌ است و ما باتری را از شارژر جدا می‌کنیم به تدریج این باتری‌ها بیشترین ظرفیت خود را از دست می‌دهند.

البته اثر حافظه مربوط به باتری‌های لیتیوم – یون نمی‌شود و می‌توان این باتری‌ها را قبل از اتمام شارژ، شارژ کرد یا قبل از شارژ کامل از شارژر جدا کرد. اما به خاطر داشته باشید که حفظ طول عمر مفید باتری ارتباطی مستقیم با نحوه نگهداری آن دارد. هر چه بیشتر از باتری خود مراقبت کنید و دستورالعمل‌های نگهداری از باتری را رعایت کنید، باتری شما مدت زمان بیشتری به فعالیت ادامه خواهد داد.

 

بدنه باتری :

بدنه باتری ۸۹۹۰ بسیار سبک و کم حجم بوده و در عین حال در برابر ضربه بسیار مقاوم است بنابراین جابه‌جایی آن به آسانی انجام می‌شود. بر سطح این بدنه چراغ LED نشانگر میزان شارژ باتری تعبیه شده و این محصول در بسته‌بندی رنگی طراحی شده توسط رونیکس به کاربران ارائه می‌شود.

به خاطر داشته باشید، شما همراهان گرامی میتوانید باتری لیتیوم ۲۰ ولت ۲ آمپر ساعت ۸۹۹۰ رونیکس را مانند سایر محصولات رونیکس با گارانتی معتبر شرکت، از فروشگاه ابزار مهدی خریداری کنید.

 

ویژگی ها :

– مجهز به چراغ LED نشانگر میزان شارژ باتری

– دارای بدنه سبک و جمع و جور برای سهولت در استفاده

– بدون اثر حافظه و عدم تخلیه شارژ در زمان استفاده نکردن از باتری

– این باتری جمع و جور لیتیوم یون مدت زمان عملکرد طولانی ‌تری نسبت به بسته ‌های باتری استاندارد ۲۰ ولت ارائه می ‌دهد.

– باتری ۲ آمپر ساعتی که به سرعت شارژ می شود و انرژی سازگار با هر یک از ابزارهای ۲۰ ولت سری ۸۹ رونیکس را فراهم می ‌کند.

 

مشخصات :

– ولتاژ باتری : ۲۰ ولت

– تکنولوژی باتری : لیتیوم

– ظرفیت باتری : ۲ آمپر ساعت